۹ گجت بسیار جالب و عجیب که احتمالا از وجودشان خبر ندارید

به لطف پیشرفت تکنولوژی همیشه تماشاگر طراحی و تولید گجتا و ابزارهایی هستیم که زندگی بشر رو آسون تر کرده و خیلی از کمبودا رو براش مرتفع می کنن.

بعضی از این وسایل به تولید انبوه می رسن، در حالی که یه سریای دیگه در تعداد محدود و با سرمایه های کم روونه بازار می شن.
اما در آخر، تقریبا بیشتر گجتای تولیدی، کاربرده های خیلی مهمی دارن که ممکنه ما حتی نام اونا رو هم تا حالا نشنیده باشیم. از جمله میشه به مواردی اشاره کرد که در ادامه براتون انتخاب کردیم.

واسه آشنایی با اونا با ما همراه باشین.

 

 

کمربند سونوگرام واسه زنان باردار

 

 

دستگاه الکترونیکی موسوم به PreVue که یه صفحه نمایش منعطفه، به کمک یه بانداژ نرم، روی شکم زنان باردار وصل شده و بهش امکان مشاهده جنین در درون شکم رو میده. با این دستگاه، والدین میتونن خواب، رشد، حرکات و واکنشای نوزاد خود رو قبل از تولد ببینن.

دستبند پروژکتور

شرکت Cicret  یه جور دستبند طراحی کرده که عملکردی مشابه تبلت، با فعالیتای محدود داره.
این دستبند، به لطف مینی پروژکتور و حسگرهایش، صفحه نمایش موبایل رو روی بازوی شما مشخص کرده و می تونین بقیه فعالیتای مورد نظر خود رو روی پوست دست خود اجرا کنین.

 

اتوی روشن کننده موی سر

 

خیلی از خانوما دوست دارن که موهای روشنی داشته باشن، بخاطر این، شرکتی به نام Pravana یه جور اتو مو اختراع و تولید کرده که میتونه در عرض چند دقیقه، موها رو چند درجه روشن کنه.
موضوع مهم اینه که مضرات این اتو واسه مو کمتر از پودرهای دکلره، اعلام شده.

دیکشنری لمسیِ لمس کن-بشنو

محققان دانشگاه ملی سنگاپور تازگیا یه جور گجت موسوم به لمس کن-بشنو اختراع کردن که یه جور دیکشنری با توانایی تشخیص متنه. این گجت از دو بخش تشکیل شده: حسگر کوچیکی که روی انگشت دست نصب می شه و یه بلندگو که روی گوش می چسبد. به محض این که کاربر کلمه ای رو با حسگر انگشتی (اسکنر) روی کاغذ لمس کنه، معنی اون در گوش ایشون پخش می شه.

مزیت این اختراع اینه که صدای بلندگو رو فقط کاربر می شنون و واسه بقیه هیچ گونه مزاحمتی نداره.

مثل ساز فعالیتای مغزی

Thync یه اختراع مبتکرانه س که با به کار گیری سیگنالای الکتریکی، به کاربر کمک می کنه تا استرس رو از خود دور کرده و پس از یه روز کاری سخت، آروم شده و ریلکس باشه. این دستگاه مودهای مختلفی داره.
از جمله میشه به محرک، استراحت عمیق، خواب عمیق، خوشحالی و لذت اشاره کرد.

این مقاله را هم بخوانید :   همه آنچه باید در مورد «بوتاکس کردن» بدانیم

 

پمپ مکنده

 

این دستگاه واسه مکش زهر پس از نیش مار، زنبور، پشه و عنکبوت استفاده می شه و می تونه موجب نجات جون فرد بشه. گفته شده که این وسیله مقدار خیلی از زهر رو از بدن بیرون میکشه و احتمال آسیب جدی رو تا حد زیادی کم می کنه.

ماسک درمان کننده با نور

این ماسک فوق العاده شما رو از گذاشتن مستقیم ماسک روی صورت خلاص می کنه.
این گجت، لامپای ال ای دی درون خود داره که هر کدوم وظیفه ای رو بردوش دارن: نور آبی واسه نابود کردن باکتری، قرمز واسه کاهش التهاب. گفته شده واسه گرفتن بهترین نتیجه از این ماسک، لازمه به مدت یه ماه هر روز دست‌کم ۱۰ دقیقه اونو روی صورت خود بذارین.

ماسک مقابله با بی خوابی

مخترعان این ماسک اعلام داشتن، کسایی که با مشکل بی خوابی و اضطرابای به وجود اومده به وسیله بی خوابی مواجه هستن،  می تونن با این گجت خوابی آروم رو تجربه کنن. لامپای ال ای دی موجود در این ماسک هنگام خواب، نورهای مشابه غروب خورشید و هنگام صبح، نورهای آبی رو در چشم فرد تداعی می کنن.

یه جور کاشی که می تونین با اون تماس تلفنی برقرار کنین

تایل، گجتیه که شما می تونین با موبایل خود با اون تماس تلفنی برقرار کنین. این کاشی رو می تونین به هر وسیله ای که عادت به گم کردن اون دارین، مثل کلیدهای خونه، دونه حیوان خونگی، کوله پشتی، کیف یا حتی ریموت کنترل تلویزیون وصل کنین.