با گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی آشنا شوید

هر سال که جلوتر میریم، هزینه های زندگی هم زیاد می شه و این روند در سراسر دنیا عمومیت داره.
این تا جایی جلو رفته که الان تماشاگر ظاهر گشتن عبارتی با عنوان «گران‌قیمت‌ترین شهرهای جهان» هستیم.

این شهرها به دلایل جور واجور در این دسته‌بندی قرار می گیرن، مثلا به خاطر گرون بودن استانداردهای زندگی یا به خاطر غیر ثابت بودن نرخا و قیمتا، تورم ایجاد شده و هزینه زندگی در اونا زیاد شده.

اگه کنجکاوین تا با این شهرها آشنا شید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب رو از نظر بگذرونین.

اوزاکا، ژاپن

اوزاکا در خاور دور قرار گرفته و یکی از زیباترین شهرهای دنیاس که هرساله گردشگران بسیاری رو به سمت خود جذب می کنه.
این شهر میراث فرهنگی ژاپن بشمار میره و جاذبه های گردشگری متنوعی داره.
از جمله میشه به شکوفه های گیلاس در بهار، نمایشگاه های زیاد فرهنگی و .. اشاره کرد.

گردشگران می تونن طعم غذاهای محلی کشور ژاپن رو در بازارهای سنتی این شهر بچشند. با همه این امکانات و دیدنیا، باید بدونین که اوزاکا یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای جهان واسه زندگی بشمار میره.

یه قرص نون در این شهر حدود ۶ دلار آمریکا هزینه داره.
یه لیتر بنزین، ۱٫۱۸ دلار و کرایه آپارتمون هم که در اون سر به فلک می زنه.

بورنموث و دورست، انگلستان

بورنموث شهری در نوار ساحلی جنوب غربی انگلستان واقع در منطقهٔ دورست این کشوره. شاید براتون باحال باشه بدونین که نام این شهر در خیلی از ارزیابیا و بررسیا جهانی در فهرست گرون ترین بازارهای جهان قرار گرفته.

در سال ۲۰۱۶ میلادی در ارزیابیای مختلفی که انجام شد، شهر بورنموث رتبه ۸٫۹ رو در میان گرون ترین شهرها جهان از اون خود کرد.
این در حالیه که این شهر از لندن با رتبه ۸٫۵ در جهان هم بالاتر قرار گرفته. یعنی زندگی در این منطقه از انگلستان تقریبا شدنی نیس، مگه اینکه فرد درآمد میلیون دلاری داشته باشه.

 

 

زوریخ، سوئیس

سوئیس شهر بلندیا و دریاچه هاست. هم اینکه خاستگاه شکلات و ساعتای لوکس و گران‌قیمت هم بشمار میره. سوئیس یکی از زیباترین و البته آروم‌ترین کشورای جهان بشمار میره. در همین زمینه باید گفت که زوریخ، یکی از گرون ترین شهرهای دنیاس. البته شاید این واسه شهروندان این شهر خیلی اهمیتی نداشته باشه، چون تقریبا همه اونا پولدار هستن.

این مقاله را هم بخوانید :   باکس آفیس هفته منتهی به ۶ فروردین؛ صدر نشینی دوباره «دیو و دلبر»

جالبه بدونین که گرون‌ترین مدارس جهان در سوئیس واقع شدن. باحال اینجاس که بیشتر اجناس تولیدی این منطقه لوکس و گرون هستن و انگار میشه گفت که رواج دهنده زندگی لوکس و بی نگرانی مالی بشمار میره.

 

هنگ کنگ

 

واسه هفتمین سال پشت سر هم، هنگ کنگ به عنوان یکی از گرون ترین شهرهای جهان واسه زندگی تبدیل شده.
مردم این شهر با مشکل نبود تناسب دخل و خرج مواجه هستن. یه قرص نون حدودا ۴٫۶۱ دلار قیمت داره و یه لیتر بنزین حدود ۱٫۷۳ دلار هزینه در بر داره.

به دلیل کمبود جا در این شهر، آپارتمانا متراژهای بسیار پایینی دارن و از اون بدتر اینکه مردم در همین واحدهای نقلی با هم هم‌خونه می شن تا به این صورت از پس هزینه های این خونه بر بیان.

 

 

سنگاپور

شاید این شهر خیلی بزرگ نباشه، اما مطمئنا یکی از زیباترین و لوکس ترین شهرهای جهان بشمار میره. این جزیره آسیایی واسه چهارمین سال پیاپیه که به عنوان یکی از گرون ترین شهرهای جهان انتخاب شده.

جالبه بدونین که شهروندان سنگاپور استطاعت مالی بالایی دارن. مواد و خوراکیای روزمره زندگی در این شهر خیلی گران نیس.
اما عوضش خونه و ماشین قیمت بالایی داره و بخاطر این، یکی از شهرهای گرون جهان برشمرده می شه.