جاذبه های گردشگری اروپا در نوروز ۹۸

اروپا یه قاره باحال و متنوعه. هر کشوری که در اروپا واقع شده، فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد و جذاب خود رو داره.

بازدید از هر کدوم از کشورای اروپایی یه تجربه حیرت انگیزه چون شما چیزای زیادی رو واسه دیدن و انجام دادن پیدا می کنین. اگه تا حالا به این قاره قدیمی سفر نکردین، تور اروپا می تونه واسه شما یه تجربه به طور کامل فرق داشته باشه. هر جاذبه ای که از اون بازدید می کنین، یه خاطره به یاد موندنی براتون رقم میزنه و به شما در درک تاریخ و فرهنگ کشور کمک انجام میده.

در ادامه با پنج جاذبه مهم گردشگری اروپا آشنا میشین.

قصر ورسای – ورسای، فرانسه

این دژ سلطنتی در ورسای در منطقه Ile-de-Franceواقع شده و قصر اون بعضی وقتا به نام ورسای نامیده می شه.
وقتی که قصر در قرن ۱۱ساخته شد، ورسای فقط یه جامعه دهاتی کوچیک بود، اما امروز ورسای به یه شهر پرجمعیت و پولدار تبدیل شده.
از سال ۱۶۸۲، اینجا مقر قدرت سیاسی پادشاهی فرانسه بود.  Louis Le Vaueمعمار معروف، مسئول گسترش قصر از سال ۱۶۶۱میلادی، تحت فرمون لوئی چهاردهم بوده.
این ساختمون بخشی از رویدادهای مهم تاریخی در طول تاریخ فرانسه س که الان فقط به عنوان یه موزه استفاده می شه و تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در فرانسه شده.

استون هنج – ویلتشایر، انگلستان

استون هنج یه بنای تاریخیه و از جاذبه های غیر عادی در اروپاه. این بنا که حد فاصل بین Salisburyو Amesburyدر Wiltshireانگلستان واقع شده، شامل یه حلقه از سنگای وایس تاده بزرگه. هر کدوم از این سنگا وزنی در حدود ۲۵تن و ارتفاعی در حدود ۱۳فوت دارن. این تندیس فرهنگی بریتانیا بین ۳۰۰۰سال تا ۲۰۰۰قبل از میلاد ساخته شده باشه اما هدف از ساخت این مجموعه هنوز مشخص نیس.
سنگه ها محور یه مجموعه پیچیده از بناهای مربوط به عصر نئولیتیک و برنز هستن که هم اینکه شامل چند صد محل دفنه. در سال ۱۸۸۲، این سایت به صورت قانونی به عنوان یه بنای تاریخی مراقبت شد و در سال ۱۹۸۶به عنوان یه میراث جهانی یونسکو تبدیل گردید. Stonehengeمتعلق به پادشاهی انگلستانه که به وسیله میراث انگلیس مدیریت می شه.تور ارزون اروپا رو با لست تورز تجربه کنین.

 

 

کلیسای نوتردام – پاریس، فرانسه

این ساختمون به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک فرانسوی شناخته شده و یکی از بزرگترین کلیساهای فرانسه س. نوتردام قلمرو مذهبی اسقف بزرگ پاریسه. خزانه اون محل نگهداری خیلی از مهم ترین آثار کاتولیکه که شامل یکی از ناخنهای مقدس، قطعه ای از صلیب واقعی و تاج خارداره. ساخت کلیسای جامع در سال ۱۱۶۳آغاز شد و در سال ۱۳۴۵تکمیل گردید و دارای دو برج با ارتفاع ۲۲۶فوته. نوتردام در طول دهه ۱۷۹۰به دلیل انقلاب فرانسه متحمل خسارت زیادی شد و تعمیر اون تا سال ۱۸۴۵آغاز نگردید.

این مقاله را هم بخوانید :   فرصت های بورس تحصیلی در هلند، دانمارک و چک
ساحل آمالفی – آمالفی، ایتالیا

با اینکه خیلی از نقاط قشنگتر در اروپا هست، اما ساحل آمالفی باید در جایی بالای فهرست قرار داشته باشه. این بخش از ایتالیا با کلبه های رنگارنگ شناخته می شه که در دامنه های کوهستانی و رو به منظره دریا واقع شدن. ساحل آمالفی در استان سالرنو و در امتداد ساحل جنوبی خلیج سالرنو در دریای تیررین قرار داره.
این مکان قشنگتر از سال ۱۹۹۷به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.
بعضی از اجناس معروف این منطقه شامل لیمو، سرامیک رنگی و کاغذ دست سازه. هر ساله هزاران بازدید کننده جذب ساحل آمالفی می گردن.

موزه ون گوگ – آمستردام، هلند

ونسان ون گوگ یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین هنرمندان در دنیاس. این موزه تقریبا به طور کامل به این هنرمند اختصاص داره، اما شامل آثار دیگه هنرمندان معاصر آمستردام هم می شه.
موزه ون گوگ در جنوب آمستردام در ناحیه ای به نام میدون موزه واقع شده که در سال ۱۹۷۳امکان بازدید عموم از اون جفت و جور گردید و  یکی از موزه های هنری مشهور در دنیاس.

اروپا قاره ای به طور کامل فرق داره که با معماری خیره کننده، کوه های بلند، سواحل قشنگتر و بسیاری جاذبه های دیگه شناخته می شه.
این تفاوتا، اروپا رو به مقصدی هیجان انگیز و محل مناسبی واسه ماجراجویان تبدیل کرده تور اروپا یه فرصت طلایی واسه تحقق آرزوهای شماس. با  تور لحظه آخری سفری عجیب و پر هیجان رو با کمترین هزینه تجربه کنین.