با مصرف فلفل میل به مواد قندی و نمک را کاهش دهید

اگه اشتهای زیادی دارین و قرصا و داروهای مختلفی رو هم واسه این منظور امتحان کردین و جواب دلخواه رو نگرفته اید، پیشنهاد خاصی براتون داریم. یه ماده غذایی طبیعی و البته دوست‌داشتنی واسه کاهش هوسای نمکی و قندی شما هست: فلفل.

محققان تازگیا ثابت کردن که اضافه کردن ادویه‌های تند و فلفلی واسه کاهش اشتهای آدما به مواد غذایی شور و شیرین بسیار موثره. این خاصیت فلفل موجب می شه تا سلامت عمومی بدن افراد هم تضمین شه چون نمک و قند کمتری مصرف می کنن.

در تحقیقات یاد شده، ۶۰۰ نفر از مردم چین تحت بررسی مغزی با اسکنای PET/CT قرار گرفتن و محققان فهمیدن منطقه ای که با مصرف نمک و ادویه تند تحریک می شه، مشترکه. به دلیل این تقارن و همپوشانی، مصرف موادغذایی پرادویه، موجب شدید شدن حساسیت فرد به نمک می شه و از این رو، نمک کمتری مصرف می کنه.

دکتر ژیمینگ ژو، استاد و محقق دانشکده پزشکی ارتش در چین گفته: موادغذایی فلفلی می تونن مغز آدم رو گول مالیده و از مصرف نمک بیشتر اونو منصرف کنه.

به صورت کلی مشخص شده اشخاصی که از مصرف مواد تند و پرادویه حال می کنن، تا ۲٫۵ درصد کمتر از بقیه در طول یه روز نمک استفاده می کنن. این افراد هم اینکه فشار خون پایین تر و متعادل تری هم دارن.

ادویه دلیل کاهش میل به کار گیری قند هم می شه

هم اینکه می گن که فلفل اشتها به مواد غذایی شیرین رو کنترل می کنه.
اما یافته های تحقیقات جورواجور در این مورد با هم متفاوت بوده.
در تحقیقاتی که روی ۴۰ دانشجو در کشور دانمارک انجام شد، بیشتر اونا پس از اضافه شدن فلفل چیلی به غذاهای شیرین، ترش و تلخ، تمایل بیشتری به مصرف شیرینی‌جاتِ فلفلی از خود نشون می دادن. این در حالیه که، در آزمایش دیگری در همون کشور دانمارک، مشخص شد که شرکت‌کننده ها پس از مصرف غذاهای تند، کمتر به خوردن مواد شیرین تمایل دارن.

این مقاله را هم بخوانید :   با ۱۵ سلاح مخوف و فوق پیشرفته موجود در زرادخانه های تسلیحاتی روسیه آشنا شوید [قسمت دوم-پایانی]

کپسایسین (Capsaicin) ماده ای واسه کاهش درد

یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده فلفل چیلی که باعث سوزش زبون می شه، طعم شیرینی رو هم در دهن نابود می کنه.
این ماده کپسایسین  اسمشه و واسه کاهش درد آدم خوبه.

شاید این نتیجه کار علمی جدید براتون جالبه، اما مصرف فلفل هم می تونه مثل کرمای موضعی کاهش درد بکنه.

محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا و موسسه علوم غذایی مک کورمیک با بیشتر از ۷۰ بررسی علمی به این نتیجه رسیدن که کپسایسین می تونه اشتهای آدم رو کنترل کنه، هرچند که اندازه اثرات اون کمه. هم اینکه اضافه کردن هدف دار مواد غذایی تند و فلفلی به رژیم غذایی می تونه به کاهش وزن آدم کمک کنه.

کلا محققان اعلام کردن که اضافه کردن ادویه می تونه میل مصرف قند رو محدود کنه و همین امر در کاهش وزن افراد هم بسیار موثره.

بدنبال این آزمایش از شرکت کننده ها درخواست شد تا نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز به ناهار خود اضافه کنن. نتیجه اون، تمایل کمتری واسه خوردن غذاهای شیرین، چرب و شور بود و منتهی به مصرف حدود ۷۰ کالری کمتر در وعده غذایی افراد شد.

به هر حال پیشنهاد می کنیم از این پس تا می تونین دانه های قرمز فلفل رو به شکلای جور واجور مواد خوراکی خود اضافه کنین تا علاوه بر کاهش میل به مصرف قند و نمک، کاهش وزن و سلامت بیشتری بدن خود رو احساس کنین. اگه طعم تند فلفل آزارتون میده، از فلفلای دلمه ای استفاده کنین.