باکس آفیس هفته منتهی به ۶ فروردین؛ صدر نشینی دوباره «دیو و دلبر»

با وجود اکران فیلمای جدید و پرقدرت، محصول جدید والت دیزنی بازم تونسته بالاترین جایگاه باکس آفیس رو از اون خود کنه.
«دیو و دلبر» در دومین هفته اکران خود، ۸۸٫۳ میلیون دلار فروش داشته؛ رقمی که در مقایسه با هفته اول تنها ۴۹٫۴ درصد کاهش نشون میده و از این حکایت داره که فیلم تونسته قوی ظاهر شه.

فیلم جدید اما واتسون در کل ۳۱۶٫۹ میلیون دلار فروخته و تا همین جا هم خیلی راحت سود رسون بودن اثر رو تضمین می کنه.
«دیو و دلبر» حالا پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۷ لقب گرفته. شرایط فروش جهانی هم بسیار خوب جلوه می کنه؛ جایی که فیلم دیزنی ۶۹۰٫۲ میلیون دلار درآمد داشته و خیلی راحت رقم ۱ میلیارد دلار رو پشت سر می ذاره.

«پاور رنجرز» فیلم تازه وارد و ابرقهرمانی که یادآور سری مشهور دهه ۱۹۹۰ میلادیه، با فروش ۴۰٫۵ میلیونی در سه روز اول، در جایگاه دوم باکس آفیس قرار میگیره.

این رقم از پیشبینیای اولیه مقداری بالاتره و به نظر می رسه آینده روشنی در انتظار اثر میشه. علی رقم اون که منقدان واکنشای مثبت و منفی زیادی داشتن، اما ژانر فیلم و آشنا بودن نام اون واسه مخاطبان، باعث شده که اینجور شروع قدرتمندی رقم بخوره. فروش جهانی «پاور رنجرز» تنها ۵۹٫۲ میلیون دلار بوده و با بودجه ۱۰۰ میلیونی اون فاصله زیادی داره، با این حال شرکت تولید کننده یعنی «لاینزگیت» می تونه به آینده امیدوار باشه.

تماشای رقابت «پاور رنجرز» با فیلمای دیگه لذت بخش و هیجان انگیز میشه. هفته آینده فیلم پر سر و صدای «شبه در پوسته» به نمایش در میاد و توجه طیف بزرگی از مخاطبان رو به خود جلب می کنه.
بر خلاف اون که «پاور رنجرز» تا اینجا موفق عمل کرده، اما بعیده که آمار و ارقام به نفع اون پیش بره. بهتره عوامل به دنبال گسترش بازارهای جهانی مانند اکران تابستونی ژاپن باشن.

«کونگ: جزیره جمجمه» فیلم هیولایی که نگاهی نو به داستان قدیمی هالیوود داشته، با فروش هفتگی و کل ۱۴٫۴ و ۱۳۳٫۵ میلیون دلاری، سومین رتبه باکس آفیس رو به خود اختصاص داده.

فیلم تخیلی-ترسناک «زندگی» تونسته با فروش هفتگی ۱۲٫۴ میلیون دلاری، در جایگاه چهارم بایستد. این اثر نمی تونه در میان بزرگان قرار بگیره، اما با در نظر گرفتن واکنشای مثبت و حضور چهره های سرشناسی مانند رایان رینولدز و جیک جیلنهال، میتونه در حد خودش موفق ظاهر شه.

این مقاله را هم بخوانید :   آموزش ساخت سبد تخم مرغ با استفاده از شلوار جین

«لوگان» دیگه فیلم ابرقهرمانی که در هفته های گذشته بسیار خوب عمل کرده، تونسته ۱۰٫۱ میلیون دلار بفروشه و با درآمد کل ۲۰۱٫۴ میلیون دلاری، پنجمین رتبه باکس آفیس رو به خود اختصاص بده. این اثر سینمایی الان پنجمین فیلم پرفروش در سری مردان ایکسه و به نظر می رسه با عبور از مرز ۲۱۴٫۹ میلیون دلار، «X2» در این مجموعه رو پشت سر می ذاره.

«فرار کن» سورپرایز ترسناک سال ۲۰۱۷، بازم هفته موفقی رو گذرونده. این اثر سینمایی که ساخت اون تنها ۴٫۵ میلیون دلار هزینه داشته، در هفته گذشته ۸٫۶ میلیون فروخته و با درآمد کل ۱۴۷٫۴ میلیون دلاری، رتبه ششم رو از اون خود کرده.

فیلم «چیپس» «CHIPS» اثر الهام گرفته شده از سریالی تلویزیونی، اولین هفته اکران رو با قرار گرفتن در جایگاه هفتم تموم کرده. نقدهای منفی زیاد و نبود استقبال تماشاگران، باعث شده که اثر یاد شده در سه روز اول تنها ۷٫۶ میلیون دلار بفروشه. «برادران وارنر» فقط می تونه به این نکته دل خوش کنه که ساخت فیلم فقط ۲۵ میلیون دلار هزینه داشته.

پس احتمال رسیدن به این رقم هست.

«کلبه» فیلم درام این روزای سینما، با فروش هفتگی و کل ۳٫۷ و ۴۹ میلیون دلاری، در جایگاه هشتم قرار باکس آفیس قرار میگیره. «بتمن لگویی» نهمین فیلم جدول هم ۱٫۹ میلیون دیگه فروخته تا کل درآمدهای خود رو به ۱۷۰٫۸ میلیون دلار برسونه. اثر ترسناک «آزمایش بلکو» هم با درآمد هفتگی و کل ۱٫۸ و ۷٫۵ میلیون دلار، آخرین فیلم لقب گرفته.