ابزار پولیش چیست؟

دستگاه پولیشر و یا همان پولیش یکی از ابزار برقی بسیار پرکاربرد محسوب می شود که از آن به عنوان دستگاه نظافتی استفاده می کنند. معمولا برای صاف و تمیز کردن سطوح استفاده زیادی می شود و کارایی فوق العاده ابزار پولیش به این شکل است که دارای یک مخزن آب بوده و کار شستشوی سطوح را با جلادهی سطح انجام می دهد. در ادامه میخواهیم توضیحاتی در خصوص ابزار پولیش، مهره واشر دار و سنبه خارجی را به شما ارائه کنیم.

معرفی اجزای دستگاه پولیش

 

  • دسته پولیش
  • دکمه چرخش دسته پولیش
  • کلید استارت پولیش
  • موتور پولیش
  • صفحه نمدی و اسنفجی پولیش
  • واکس پولیش
  • جعبه حمل دستگاه پولیش

در انتخاب دستگاه پولیش موارد زیر را در نظر بگیرید

دستگاه پولیش برند های متنوع و زیادی دارد. برای انتخاب کردن یک دستگاه مناسب جهت پولیش کاری در قدم اول به عملیات پولیش کاری و توان دستگاه دقت کنید و دستگاه را انتخاب کنید که دارای قابلیت دریافت انواع صفحه پولیش مناسب را داشته باشد. کیفیت ابزار پولیش بسته به نوع برند سازنده و مشخصات فنی دستگاه تفاوت های زیادی دارد و باید بهترین نوع را انتخاب کنید چرا که در هنگام کار نیاز دارید که دستگاه را برای مدا طولانی روشن بگذارید و اگر کیفیت دستگاه پایین باشد دستگاه شما آسیب می بیند.

مهر واشر دار چیست؟

 

به مهره های شش گو مهره واشر دار می گویند و تنها تفاوت آن این است که یک واشر در زیر آنها تعبیه شده . این واشر که به مهره متصل است می تواند به صورت تخت ، کونیک و یا حتی به صورت تخت با شیارهای به روی آن تولید شود. مهره واشردار به علت شیارهایی که بر روی واشر آن وجود دارد، اتصال خوب و با کیفتی ر در کار به شما ارائه می کند و همینطور به دلیل وجود همین واشرها به مهره فلنجی و یا مهره فلنج دار نیز معروف می باشد. مهره واشردار در جنس های آهنی ، فولادی و استیل تولید می شوند و پوشش این مهره ها عمدتا به صورت گالوانیزه است.

سنبه خارجی چیست؟

سنبه خارجی و یا سمبه (به انگلیسی mandrel) تشکیل قالب ها یکی از مهمترین و دقیق ترین ابزار تاثیر گذار هستند و و ساده ترین شکل آن در زمان تولید به شکل مداد است و جنس آن از فولاد. کاربرد از آن هم برای سوراخ کردن، حروف زنی، شماره زنی، مهر زنی و نشانه زنی بر روی کار می باشد. سنبه ها سطح مقطع های مختلفی دارند و با توجه به شکل های متنوع آن ها کاربرد های مختلفی هم دارند. پس شما باید با توجه به نوع کاری که میخواهید انجام دهید این وسیله را تهیه کنید.

کاربرد سنبه ها

برای عمل نشانه زنی از سنبه ها استفاده می شود. همانطور که گفتیم شکل این ابزار با توجه به کاربردشان متفاوت است. . به عنوان مثال یک مدل از سنبه خارجی به شکل میله ای است که وظیفه آن خارج کردن میله ها از درون سوراخ است. سنبه زنی با ضربات چکش انجام می شود، به همین خاطر باید جنس سنبه ها را طوری انتخاب کرد که مقاومت و سختی قابل قبولی در برابر ضربه داشته باشند. همینطور مغزی و یا درون سنبه باید حدودا نرم باشد چون زمانی که قرار است ضربه بزنید سنبه شما آسیب نبیند و نشکند. به همین خاطر است که این محصول در یک فرآیند، برای شروع حرارت کافی میبیند و پس از آن در دمای محیط و یا داخل روغن خنک می گردد و همین کار موجب سخت شدن آن به میزان دلخواه شما خواهد شد.

این مقاله را هم بخوانید :   8 روش ساده برای رهایی از استرس【آپدیت2023】

 

نحوه ساخت سنبه چگونه است؟

 

به سنبه خارجی در اصطلاح نر هم می گویند. جنس بیشتر سنبه هایی که تلید می شوند از فولاد است و به خاطر اینکه در زمان بلند کردن سنبه با سنبه گیر کارشان راحت تر باشد جنس سرآن ها را از یخ و یا پله تولید می کنند. پس از تولید این محصول و سپری کردن این مرحله شروع به عملیات حرارت دیدن و آبکاری روی سنبه ها می کنند تا ین وسیله سخت تر و مقاوم تر شود و در برابر سایش و ضربات مقاومت بالاتری از خود نشان بدهند. اما باز هم در زمان استفاده از سنبه تغییراتی همچون از دست دادن تیزی و کند شدن آن ایجاد خواهد شد که می توان این مشکل را با ماشین های صنعتی مانند سنگ حل نمود و با انجام اینکار دوباره تیزی به سنبه بر خواهد گشت.

در تمام دنیا حرفه قالبسازی به عنوان صنعتی مادر شناخته مشده است که باعث رشد و توسعه سایر صنایع گردیده. اکثر صنایع تولید کالاهای مصرفی همچون خودرو سازی، غذایی، دارویی، لوازم خانگی و … به صورت مستقیم به قالبسازی وابسته اند. حتی بسیاری از سایر صنایع مادر نیز همچون نفت، گاز و پتروشیمی، به صورت غیر مستقیم از پیشرفت این صنعت بهره مند می شوند. اهمیت قالبسازی به حدی زیاد است که بدون توسعه آن نمی توان رشد و بالندگی تولید بومی را متصور بود.

“فرم و برش” این افتخار را دارد که دارای بیش از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را دارد و توانسته با همکاری دیگر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش نماید. محصولات ارایه شده در این مجوعه شامل طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز به ویژه جامعه خدوم قالبسازان کشور می باشد. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.