منابع مقاله درباره توقع داشتن، انتظارات

Off By
دانلود پایان نامه

 
همه ما می‌دانیم که یکی از رایج‌ترین دلایل ناراحتی انسان توقع داشتن بیش‌ازحد از خود و دیگران است. در واقع ما وقتی ناراحت و مضطرب می‌شویم و آرامش خود را از دست می‌دهیم که توقعات زیادی از خود و دیگران داریم. بهتر است روی خود کار کنیم و بدانیم کسی ملزم به انجام کار و شاد کردن ما نیست و ما باید به تنهایی مسئولیت زندگی‌مان را بر عهده بگیریم. در مورد انتظارات از خودمان هم هرگاه شناخت مان از خودمان بهتر شد قطعاً بیشت از حد از خود انتظاری نداریم و آرامش بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

  1. 15. مرخصی بگیرید و استراحت نمایید
    در شرایطی که احساس می‌کنیم نیاز به آرامش داریم بهتر است به خود استراحت بدهیم و مرخصی برویم با این کار انرژی از دست رفته ما بیشتر شده و با مدیریت بهتر احساسات خود راحت‌تر به آرامش می‌رسیم.
  2. نفس کشیدن عمیق را امتحان کنید
    در تکنیک‌های آرام‌سازی جسم و روح، در یوگا تأکید زیادی بر روی تنفس عمیق و شکمی است این کار باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به مغرتان برسد و در شرایط بهتری مسائل را ارزیابی نمایید و احساسات خود را بهتر کنترل کنید. برای این کار کافی است یک نفس عمیق بکشید، چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را بیرون دهی و این کار را چند بار تکرار نمایید.


17. در هر بحثی وارد نشوید

 
قطعاً برای شما هم پیش آمده که در جلسات و دورهمی های خانوادگی و دوستانه بحث‌های زیادی پیش می‌آید. این مباحث معمولاً با هیجان همراه است و ممکن است آرامش شما را از بین ببرد. توصیه ما این است که در هر بحثی وارد نشوید و گاهی به جای دفاع از نظر خود در بحث‌های نه‌چندان مهم بهتر است فقط شنونده باشیم؛ زیرا ما برای آرامش خود ارزش بیشتری قائل می‌شویم تا اینکه از موضوعی که خیلی در زندگی ما تأثیر آن‌چنانی ندارد دفاع کنیم و آرامش خود را بر هم بزنیم.
 

18. برای وبگردی خود زمان تعیین کنید

 
یکی از موارد شایع امروزی که اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی یا همان وبگردی است. برای کنترل رفتار خود بهتر است هر روز ساعت خاصی را به وبگردی اختصاص دهید و مدت‌زمان آن را نیز مشخص نمایید. برای مثال من روزی 1 ساعت از ساعت 8 تا 9 شب را برای کارهای اینترنتی اختصاص می‌دهم. در غیر این صورت اگر نامنظم به این کار روی بیاوریم باعث می‌شود نتوانیم ذهن خود به‌خوبی کنترل کنیم.