منابع مقاله درباره احساسات منفی، کاهش استرس

Off By
دانلود پایان نامه
  • سلامت بدن خود را حفظ نماییم
    همان اندازه که مسائل اطراف و ذهن باعث ایجاد اضطراب می‌شود میزان آمادگی بدن نیز تأثیر زیادی در کنترل احساسات و آرامش ما دارد. بهتر است توصیه‌های در مورد سلامت بدن را جدی بگیریم و میزان خواب مناسب و غذای مناسب را همواره رعایت کنیم. میزان ویتامین‌های بدن تعیین‌کننده هورمون‌های ما هستند پس همیشه مراقب شرایط جسمی خود باشیم.
  • برای مثال اکثر افراد وقتی قند خونشان پایین می‌آید عصبی می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود حتماً ورزش را هم در برنامه کاری خود قرار دهید. نرمش یا ورزش روزانه باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود.
     

    1. از سرزنش کردن خود دست بردارید
      علم روانشناسی تأکید بسیار زیادی بر روی ترک این عادت دارد. شما به سرزنش کردن خودتان فقط عزت نفس تان را کم می‌کنید و آرامش را از خود دریغ می‌کنید. باید بدانیم هر انسانی اشتباه می‌کند و راه یادگیری و کسب تجربه انجام کار و کسب تجربه از خطا و اشتباهات است. پس لطفاً هرگز خود را برای اشتباهات و پیش آمد ها سرزنش نکنید.

     

    1. حواس خودتان را پرت کنید
      هرگاه عادت بد سرزنش و خودخوری سراغ شما آمد بهترین کار از نظر علم روانشناسی جایگزین کردن کار و فکر خوب و مثبت به جای احساسات منفی است. پس سعی کنید به جای خودخوری یک کار جالب و مثبت انجام دهید. برای مثال سعی کنید مطالب خنده‌دار بخوانید، یک فیلم کمدی نگاه کنید یا به یک موسیقی شاد گوش دهید. با انجام این کارها، حفظ آرامش برای شما راحت‌تر می‌شود.

     

    14. میزان توقع از خود و دیگران را واقعی کنیم